create your own banner at mybannermaker.com!

Tuesday, July 17, 2012

KTM and me.

perh lama gila siot aku x update blog yg usang ni.
hilang habeh apa dah pembaca2 setia aku dulu (ada ka??)haha.
setelah beberapa lama aku hilang,... kali aku muncul semula...

and tajuk entri aku kali adalah KTM and me (KTM dan aku).

apa itu KTM? jenama motosikal kah?
Kentut Time Mandi kah?
dak aeh. KTM harini aku nak cerita adalah Kereta Api Tanah Melayu.. o yeah! semua tau dah kan..

so apa kena mengena aku ngan KTM?? ktm nila penghubung aky dengan tempat2 yang nun jauh ke sana. untuk berjumpa sidia <3, untuk ke rumah akak aku di sinun dan untuk jalan2 ke kuala lumpuq. amboi! haha

entri kali ni saja ja nak cerita beberapa pengalaman menarik plus pelik plus macam2 sepanjang aku menggunakan perkhidmatan KTM Intercity (antarabandar) ni..

macam yang kita tau KTM punya perkhidmatan kadang2 agak membantu la.untuk ketempat jauh.kalo dekat2 aku redah moto ja.
kalau mau p jauh2 mau patah pinggang nek moto ni.besala pinggang saiz 40 an.haha.

Kejadian pertama
so first sekali kejadian yang menarik yg aku penah tngok dalam tren ni adalah berdasarkan video do bawah ni. sila usha video ~~


kalo sesapa yang malas tngok video ni.or berukband hampa lembab mcm kora.. maila aku cerita apa yg berlaku.haha
-kejadian ini berlaku pada bulan yang aku xingat di tahun 2011 masihi.
time tu aku ingin menghantar sidia pulang menaiki tren dan tiba2 saja kami terserompok ngan pakcik yang mungkin berbangsa cina ini yang agak pelik dan luar biasa. gelagat uncle ni amatlah lucu sekali smpai aku pun xtahan usus aku nak gelak.kalo hampa tngok video ni tngok seorang india disebelah dia.dok gelak xmau2.haha.kaver pun xdah.mana xnya uncle ni sepanjang perjalanan dia( maybe selama 40 minit) dok sebut " TAO... TAO... TAO... TAO.." dalam gaya yg pelik dan lawak nak mampuih. penyakit apa pun aku xtau la pakcik ni.haha. makcik sebelah dia lak dok cuak tngok gelagat uncle ni n then makcik tu tukaq tempat.haha.
sedang dia dot sebut 'Tao..Tao...' ni aku dalam hati " hang TAO apa? hingaq btui.haha." Lulz x aku?haha

kejadian Pelik kedua














benda ni jadi time aku tngah tunggu tren nak balik bangi dari seremban.
tngah lepak2 tunggu tren mai.tngok2 ada abiang pelik mana dah dok terjoget2.. macam beruk tercabut bulu hidung lagi.kalau style xpa.ni kaki lembik mcm apa nak menari.yang aku heran dia xmalu lak tu orang dok perati dia lama. pastu tren mai...~~~ tiba2 dia dok sebelah aku. aku ingat dia xbuat perangai dah.pastu tiba2 saja dia dok menari techtonic (tarian dengan tangan) dengan selambanya mcm xdak org tngok dia.haha. meliu btoi budak ni.


Kejadian (mcm xkejadian) Ketiga


baru-baru ni yang agak baru. aku mcm besala.nek ktm p mana lg.p dating la.haha
time aku tngah tunggu tren tu...tiba2... wwwhoosshhh~~~~ sampai satu koc KTM yang baru... panjang nak mampuih.aku ingat koc ni untuk yg jalan jauh punya.bub cantik punya...!! so takut2 gakla nak nek..tapi dalam masa sama teringin gak nak nek.sebab semua org nek.hahaha..

rupanya2 nila koc 1 Rakyat yang diperkatakan ramai orangnye pun adoi ter per...

rupa tren itu sungguh la cantik dan menarik kau memang the bomb...
aku naik dah macam dok kat Jepun dah.walopun xdapat blajaq kat sana ..-.-'..
tapi yang pastinya koc kat Malaysia ni mesti ada bangla.haha

jum usha beberapa gambaq yg aku dan snap habaq hang,..!!~~~






so overall aku tngok koc baru ni lebih besar dan panjang plus selesa la.aircond masih sejuk.perh macam iklan keta sekenhen.haha.yang bestnya dalam dia ada LCD yang banya setiap pintu ada. kat LCD tu plak dia pasang katun TOM N JERRY.haha layan gak xla bosan sangat aku dalam tu..pastu kat atas setiap pembahagi koc tu ada  panel bertulis yg tulis stesen seterusnya apa.. pastu yang peta kat atas pintu tu (bagi yg penah nek tren) ada lampu tunjuk kita kat mana dah.dia guna sistem GPS (katanya). ok la tren ni selesa.

nice job BN menjelang pilihanraya ni.ni la kempen terbaik.haha..

tp yg lagi penting koc tengah makin panjang!!

owoh! mana aci. koc perempuan ja depa buat.. buat la koc laki, pondan, koc rakyat Malaysia saja ka. koc business, ekonomi.haha.demand lak aku.

yang penting koc ni Buatan China. Made in China. org kata barangan china ni tiruan. so koc ni tiruan gak ka?hahaa,..juz kiddin.

overall aku bagi koc ni 4 bintang la out of 5.hehe.

ok semua di atas bukan pelik yang pelik yg aku nak cerita ni adalah benda dibawah ni.. jeng jeng jeng....




time aku nek koc baru tu aku ternampak seorang mat salleh yang muka ala2 johny deph (betui ka aku eja) yang memakai skirt.haha. pelik btoi.,cute pun ada.




ok itu saja kot cerita aku kali ni. walopun banyak lg cerita pelik aku nak cerita.tp len kali jala.haha,

annyeong~~!!!

mau layan runningman jap. gwangsoo hwaiting!

No comments:

Post a Comment