Tuesday, August 16, 2011

kampus baru Unikl Mestech??

terdengar ura2 ada yang mengatakan bahawa Unikl Mestech yang terletak di Taman Kajang Sentral akan mendapat sebuah kampus baru dalam masa terdekat ini.
instead of membina sebuah kampus baru,kedengaran bahawa Unikl Mestech lebih selesa untuk mengambil alih kolej yang sedia ada kerana kos dan masa dapat dijimatkan..
terdengar dari dulu bahawa antara lokasi kolej yang mendapat perhatian pihak Unikl terletak di Cyberjaya,Selangor,Bintulu,Sarawak,Kemaman Terengganu,dan Semenyih,Selangor. terdengar juga ura-ura bahawa majlis pecah tanah sudah pun dilakukan di Semenyih pada satu ketika dahulu.
Disebabkan bertambahnya populasi di Unikl Mestech yang semakin meningkat, dimana pihak Unikl telahpun menyewa sepenuhnya Kolej Idris Al-Marbawi (KIAM) milik UKM untuk menampung bilangan pelajarnya yang semakin meningkat.Pihak Unikl Mestech sedang berusaha bersungguh2 untuk mendapatkan sebuah kampus baru untuk para warga Unikl Mestech.

cewah ayat korporat kot!!!hahahahha!!!

so kemungkinan paling tinggi dimana kampus baru Mestech??

jawapannya adalah di Kolej Kemahiran Tinggi MARA (Malaysian Japan Industrial Institut), Beranang, Selangor.

(khabar angin xdapat disahkan dengan rasmi.so jangan excited or pecaya sangat).


so, jom kita usha2 bangunan kat sana..apa yang ada..hehe
map kesana.








tempat letak bas..kalau la ada bas..hehe

ni hostel..yeay! better than kiam.hehe


fasiliti sukan pun lengkap.wuhu.




surau pun besaw.leh semayang jumaat kat sini.


beranang ni terletak dekat dengan bandar Semenyih..xsilap aku tempat tu dipanggil Bandar Tasik Kesuma kot. kira2 bebelas minit perjalanan dari bandar Kajang jugak untuk kesana.
dan otw trip aku kesana bersama membe2 aku mendapati kawasan itu ok la..xla mundur sangat.. ada bandar kecil,ada tesco, dan yang penting ada McD 24h.aku tau budak2 Mestech suka lepak McD..hehe






itu sajalah paparan untuk kali ini..
tapi ingat saya xdapat nak mengonfemkan lagi berita ini..
so jangan dok kalut2..
just relax n chill.
tapi aku harap sangat2 dapat rasa kampus baru Mestech sebelum aku grad.
sekian tq. =)

p/s: lawa oo kktm beranang..hehe