Wednesday, February 16, 2011

Penjelasan Terhadap Kekeliruan

Bagi sesiapa yang pernah tengok The Arrival mengkaji tentang illuminati atau freemason mesti pernah terdengar pasal THE TEMPLE OF SOLOMON.






Untuk pengetahuan semua Solomon itu digambarkan oleh mereka(keturunan freemason) sebagai Nabi Sulaiman a.s..Dalam Bahasa Melayunya adalah KUIL SULAIMAN.


Temple of Solomon adalah tempat yang dianggap suci oleh puak2 freemason ni.Terdapat juga Solomon Key dimana ianya adalah sebuah ritual magic yang dijalankan oleh mereka.


So?? betulkah adanya Temple Of Solomon?? TIDAK!! itu semua adalah pembohongan semata-mata..
Mengapa nama salah satu Nabi yang telah diutus Allah itu dikaitkan dengan sebuah rencana jahat kelompok rahsia tersebut (freemason)? ?
Sekali lagi ditegaskan bahwa kuil Sulaiman sesungguhnya tidak ada, dan nama                    “Kuil Sulaiman” difahami secara keliru.


 Nabi Sulaiman tidak ada kena-mengena dengan rancangan-rancangan jahat kelompok rahsia itu. Marilah kita pelajari apa yang mereka sebut kuil Sulaiman. Nabi Yakub (as) pernah membangun sebuah masjid, dan bangunan tersebut dikembangkan oleh Nabi Sulaiman selama ia memimpin kerajaannya. Bangunan itulah yang kemudian dikenal sebagai Masjid Al-Aqsa. Nabi Sulaiman mendirikan Masjid Al-Aqsa atas nama Allah.





Bukan kuil, melainkan sebuah masjid.

So, bagaimana dengan kuil Sulaiman tu? Sebelumnya disebutkan bahwa kaum Yahudi telah menyimpang dan menolak kebenaran yang disampaikan oleh para Nabi,
Mereka memilih untuk mengikuti sesuatu yang disebarkan iblis sejak masa kepemimpinan Nabi Sulaiman. 
Time tu, iblis dan pengikutnya dok ajar sihir kepada penduduk sejak sebelum dan selama masa kepemimpinan Nabi Sulaiman dan kerajaannya. Nabi Sulaiman (as) yang mengetahui bahawa sihir diajarkan kepada penduduk, kemudian baginda mengumpulkan semua panduan dan kitab sihir tersebut, lalu membuat peraturan hukum mati bagi siapapun yang mempelajari, mempraktikkan, dan mengajarkan sihir. Semua panduan dan buku-buku sihir tersebut terkubur di bawah singgasananya(dikatakan di bawah Masjidil Aqsa.





                                           

Kini semakin jelas alasan dari plan besar diorang untuk membangunkan kembali kuil Sulaiman yang dilakukan oleh kelompok rahsia(freemason) ini. Kini mereka telah menggali di bawah masjid suci Al-Aqsa untuk mengambil kembali “harta karun yang terpendam” itu.Dikatan terdapat beberapa harta bernilai bagi orang Jews yang tertanam di situ. 
Antaranya adalah The Arc of Covenant (barang-barang pujaan yahudi) dan juga skroll2 magic yang dikenali sebagai Solomon Key iaitu buku-buku ilmu sihir yang Nabi Sulaiman a.s telah kuburkan.Jelaslah tujuan kumpulan rahsia ini ingin menguasai ilmu hitam yang hilang iu kembali..

THE ARC OF COVENANT
Antara kandungan Key of Solomon( untuk ritual magic diorang)

 Untuk mencapai tujuannya, mereka tidak akan membiarkan apapun menghentikan mereka. 
Sebab tula Palestine xkan mencapai kedamaian sampai bila-bila.Kerana Palestine terletak di tengah2 konspirasi besar dunia zaman sekarang. Konspirasi ini dipersiapkan untuk kedatangan Dajjal.

Kenapa Palestine??

Pada zaman Nabi Isa a.s, orang2 yahudi ini menunggu kedatangan Al-Masih yang mana hanya dia saja yang mampu membawa kembali kegemilangan yahudi seperti zaman Nabi Sulaiman.
Tetapi mereka menolak Nabi Isa a.s sebagai Al-Masih dengan alasan baginda dilahirkan tidak berbapa lalu mereka membunuhnya.

Jadi apa ciri2 Al-Masih yang mereka cari?

Yang pertama! Ini adalah jelas! Beliau hendaklah pertama sekali memerdekakan Tanah Suci(Palestine) daripada pemerintahan bukan Yahudi. Yang kedua beliau haruslah membawa Bani Israel kembali ke Tanah Suci(Palestine). Yang ketiga beliau hendaklah membangunkan kembali Negara Israel. Dan Yang keempat Negara Israel itu mestilah berkembang menjadi kuasa pemerintah dunia. Dan Al-Masih itu mestilah memerintah dunia dari Jerusalem.


so mereka menolak Nabi Isa a.s sebagai Al-Masih kerana mereka menganggap baginda sudah wafat walhal baginda diangkat oleh Allah tanpa wafat dan baginda akan turun pada akhir zaman.

jadi akan muncul Al-Masih palsu nanti iaitu Dajjal yang mengaku sebagai penyelamat mereka.Sekiranya Dajjal ingin menipu Bani Israel dan meyakinkan mereka yang dia adalah Al-Masih. Cuba perhatikan apa yang dia harus buat terlebih dahulu! Yang pertama Dia hendaklah memerdekakan Tanah Suci daripada pemerintahan bukan Yahudi. Yang kedua beliau(Dajjal) haruslah membawa Bani Israel kembali ke Tanah Suci. Tidak kira berapa lama mereka tinggal di luar dari Tanah Suci dia(Dajjal) harus membawa mereka(Yahudi) kembali. Yang ketiga dia(Dajjal) hendaklah membangunkan semula Negara Israel! Dan Yang keempat dia(Dajjal) haruslah mengangkat Negara Israel menjadi kuasa pemerintah dunia. Dan dia(Dajjal) sendiri 
yang akan kemudiannya memerintah dunia dari Jerusalem.


Jadi berbalik kepada Temple of Solomon tadi..Mengapa kuil Sulaiman begitu penting bagi mereka? Apa yang unik dari Nabi Sulaiman jika dibandingkan dengan nabi-nabi lain? Semua yang telah melakukan penelitian mendalam akan mengetahui bahwa kitab suci Al-Qur’an mengajarkan mengenai Nabi Sulaiman yang diberikan anugerah kenabian yang unik, iaitu kekuasaan unik yang menrangkumi dua makhluk dari dua dimensi berbeza (alam manusia dan jin). Lalu mengapa kuil Sulaiman dianggap suci? Pertanyaan yang sebenarnya harus kita ajukan pada diri kita sendiri adalah “bagi siapakah Kuil Sulaiman itu suci?”

Kelompok Illuminati/Freemason didirikan oleh mereka yang menyatakan diri sebagai pemuja syaitan, iaitu dari keluarga Rothschild. Sekarang ni dunia dipegang oleh keluarga banker Zionis, yang utamanya adalah keluarga Rothschild dan Rockefeller. Kedua keluarga inilah yang membiayai Hitler dan perang dunia. Tanpa holocaust, tidak akan ada negara Israel sekarang ini! Keluarga Rothschild dan geng-gengnya yang telah membantu membiayai Hitler dan membangunkan kem2 pekerja budak Yahudi.

Untuk siapa keluarga–keluarga ini bekerja?
 Apakah kita sudah faham siapakah dalang disebalik semua penderitaan yang terjadi di muka bumi ini? 
Mengapa di Jerusalem, dan mengapa kebangkitan kembali(kedatangan dajjal) itu harus terjadi di Kuil Sulaiman? Jerusalem dipilih sebab Al-Masih palsu mestilah berkuasa di tempat dimana Al-Masih asli terpilih untuk menjalankan misinya.


Dikatan nanti akan terjadinya Perang Suci.
Perang Suci ini bukan antara umat Muslim, Kristian, dan Yahudi.Walaupun macam tulah yang kita nampak. Mengapa? Karena perang pada akhir zaman adalah perang antara para pemuja syaitan melawan umat yang percaya kepada Allah Yang Maha Esa.  Perang ini akan dipimpin oleh garis darah Firaun melawan garis darah Rasulullah.


sekian saja nukilan saya..
jika tersalah saya mohon maaf cuma menyampaikan apa yang terkaji..salam.. =)



No comments:

Post a Comment